čtvrtek, ledna 17, 2008

Hotovo

Konečně. Včera jsem s Liborovou pomocí dokončil své nové saně, takzvané "pulky" (ne půlky :) výraz pochází z norštiny, přesný základ slova se mi teď nepodařilo najít, ale bude to asi "pulken" nebo podobně). Profesionální pulky vyrábí norská firma Fjellpulken, ale není nad to, pro pocit i pro peněženku, vyrobit si vlastní.





Výroba pochopitelně není vlastní od začátku až do konce. Laminátovou skořepinu (výrobní cena 1000 Kč) mě i Liborovi laskavě poskytl pan Michalík, který má firmu na kompozity (vyrobil saně pro českého polárníka Petra Pavlíčka, viz např. toto foto.), čímžto mu ještě jednou děkuji.

Od vybalení skořepiny z balíku až po dokončení saní uběhlo více jak půl roku, ale čistý čas výroby zabral asi 14 hodin. Váha prázdné skořepiny je 6 kg, k tomu plachta, řemeny a tažné lano přidávají celkem něco přes 2 kg. Ale už dost řečí, koho to zajímá podrobněji, může si prohlédnout tuto fotogalerii.

Závěrem bych chtěl poděkovat Liborovi za pomocnou ruku, zázemí, a cenné rady. Zbývá už jen vyrazit za sněhem...

14 komentářů:

Elvenking řekl(a)...

Luxusni :-) Jen bych možná uvažoval i o letní variantě s kolečkama :-)
Btw: kolik stojí ty popruhy?

Sajri řekl(a)...

Libor o koleckach uvazuje, mne se to zatim dost hnusi (prece za sebou nebudu tahat vozejk :-).

Nevim co presne mas tema popruhama na mysli - jestli ten postroj, tak ten stal neco pres tisicovku. U tech remenu, kteryma je napr. uzavrena kryci plachta, se cena pohybuje v radu nekolika Kc za metr.

Elvenking řekl(a)...

Myslel jsem ten postroj...
btw: nasi skolni IT spravci za sebou na koleckach tahali server - vypadalo to, jako by za sebou tahali "kacenku " tak ho take pojmenovali a prihlasuji se diky tomu na VPN Kacenka :-)) .. jak pojmenujes tyto pulky ? :-)

Sajri řekl(a)...

Sane jsem pojmenoval "James Caird". Uz jen cekam na barvu, abych na ne mohl jejich jmeno vymalovat :-).

JaUran řekl(a)...

Toz nezbyva nez dodat... Forward, heading north, Mr. Caird!

Anonymní řekl(a)...

Cena této pulky se mi zdá zbytečně drahá. Jak jsem odhadl z textu, tak přes 2.000 Kč. Pro cestu kolem jednoho týdne úplně stačí menší varianta, která se pořídí cca za 500 Kč. Máme je mnohokrát vyzkoušené a vyhovují.
Vašek

Anonymní řekl(a)...

Super, určitě lepší než předělaný dětský boby, který nic moc nevydrží. A cena v porovnání s Fjellpulkenama bezkonkurenční. Půjdu do nich taky.
Ještě otázka: Ty lyžiny byly součástí skořepiny nebo odjinud?

Sajri řekl(a)...

Skluznice jsou plastové, ze starého patníku (jak se ještě dělávaly takové ty z měkkého plastu). Našel ho kdesi kamarád, teď už ani nevím, kde by se to dalo sehnat :-).

Anonymní řekl(a)...

zdravim . viete ma prosim niketo nakontaktovat na p. Michalika? linky kt. su tu uz bohuzial nefunguju a ja by som mal zaujem o skorepinu sani.
miro (danko.edea@gmail.com )

Sajri řekl(a)...

Mně ten link ( http://www.kompozity-michalik.cz/ ) funguje stále.

Ana řekl(a)...

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat nad váhu - ve srovnání s jednoduššíma variantama (Paris expedition sledge), se mi zdá váha saní docela velká (vzhledem k tomu, že je třeba mít ještě spoustu dalších kilo s sebou), ale předpokládám, že toto by bylo stabilnější. Jak to s tou váhou prosím je? Není tohle zbytečně příliš těžké?

Moc děkuju za odpověď,

Sajri řekl(a)...

Dobrý den,
měl jsem možnost tyto saně porovnat s plasťáky ala Paris expedition (možná to byly přímo ony, vypadaly stejně) a moje saně jsou skutečně absurdně těžké :-). Stavěl jsem je v době, kdy jsem netušil, že vůbec existuje v běžném prodeji jiná varianta, což se na výsledku dost podepsalo.

Ana řekl(a)...

Děkuju moc za odpověď! Nakonec jsem se přiklonila k absurdně těžkým, vzhledem k tomu, že do Německa teď cestu nemám a poštou to neposílaj. Chci se ale zeptat - chci si udělat taky lyžiny, jen nemám starý patník, nemáte tip na dostupný a vhodný materiál?
Děkuji ještě jednou

Sajri řekl(a)...

Žádný konkrétní tip bohužel nemám. Ty staré patníky se dělaly z ne příliš tvrdého plastu, tak bych poexperimentoval s něčím takovým.